Aktualności
- Szczegóły

Apel Krajowej Rady Spółdzielczej
Konsumenci dokonujący zakupów polskich produktów w polskich sklepach wspierają polską przedsiębiorczość, miejsca pracy, zasoby polskich rodzin. Chronią wytwórców - dobrych polskich producentów - i siebie samych, ponieważ wszyscy funkcjonujemy w łańcuchu powiązań gospodarczych.
W ogólnopolską kampanię informacyjną „Kupuj świadomie – Produkt Polski” aktywnie włącza się spółdzielczość polska, która dysponuje znaczną bazą sklepów.
Zachęcamy konsumentów polskich do dokonywania zakupów w sklepach spółdzielczych.
- Szczegóły

W związku z wejściem w życie z dniem 1 kwietnia 2020 r. ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (zwanej specustawą antykryzysową, Dz. U. z 2020 r., poz. 568), poniżej przedstawiamy podstawowe uprawnienia dla osób i podmiotów prawnych, z których mogą one skorzystać dla poprawienia sytuacji ekonomicznej i zapewnienia ciągłości realizowanych przez siebie przedsięwzięć gospodarczych:
- Szczegóły

Zachęcamy do zapoznania się ze zmianami wprowadzonymi do ustawy Prawo spółdzielcze (PRZEJDŹ do zakładki) ustawą z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 poz. 568).
Zmiany wprowadzone w art. 35, art 46a oraz art. 59 § 1 oznaczone zostały na niebiesko. W zakładce Prawo spółdzielcze można również pobrać tekst ustawy w formacie .doc.
Podkategorie
Współpraca
Krajowa Rada Spółdzielcza realizując szóstą zasadę Deklaracji Tożsamości Spółdzielczej pragnie zainicjować współpracę spółdzielni w ramach niniejszej zakładki. Chcemy stworzyć miejsce, w którym spółdzielnie będą mogły:
- zaprezentować zakres swoich usług, towarów i produktów w celu zaoferowania ich innym organizacjom spółdzielczym i potencjalnego zawarcia nowych znajomości handlowych, zdobycia nowych kontaktów;
- podzielić się doświadczeniami, osiągnięciami i dobrymi praktykami – sukcesy spółdzielni warto nagłaśniać, by inne podmioty spółdzielcze mogły czerpać z tych doświadczeń.
Zapraszamy spółdzielnie do przesyłania informacji na powyższe tematy do Krajowej Rady Spółdzielczej pocztą elektroniczną na adres: