Szkolenie: Obowiązki spółdzielni w aspekcie ustawy o rachunkowości i ustaw podatkowych (w tym podatek CIT, PIT, VAT)

Czwartek, 7 listopad 2019 o 10:00 - 16:30

Dom pod Orłami, siedziba KRS, ul. Jasna 1, 00-013, Warszawa

430,50 zł* brutto / *możliwe są do uzyskania rabaty za opłacone składki oraz min. 3 uczestników z jednej spółdzielni

Odwiedź stronę tego wydarzenia

Szkolenia

 

termin:  7 listopada (czwartek), godz. 1000 – 1630

miejsce szkolenia: Warszawa, ul. Jasna 1 (siedziba KRS)

 

Szkolenie może być traktowane jako szkolenie uzupełniające dla lustratorów w trybie Uchwały Nr 21/2018 Zgromadzenia Ogólnego Krajowej Rady Spółdzielczej z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie kryteriów kwalifikacyjnych lustratorów, szkolenia lustratorów oraz nadawania i pozbawiania uprawnień lustratora.

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

I. Rachunkowość spółdzielni

1. Przekształcenie prawa wieczystego gruntów w prawo własności

2. Wybrane zagadnienia z rachunkowości spółdzielni

3. Gospodarka funduszami w spółdzielniach

 

II. Podatki

1. Podatek CIT

a) przychody podatkowe i koszty podatkowe w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS - wybrane zagadnienia

b) zmiany w podatku CIT od 2020 r.

  • koszty nie stanowiące kosztów uzyskania przychodów z tytułu zapłaty za towary i usługi na rachunek bankowy inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w wykazie podmiotów lub bez pośrednictwa rachunku płatniczego
  • zmiany w dochodach wolnych
  • mały podatnik - zmiana definicji od 01.01.2020 r.

2. Podatek dochodowy od osób fizycznych - obowiązki płatnika, w tym:

a) zwolnienie z podatku PIT osób do ukończenia 26. r. życia

b) zmiany w podatku PIT od 01.10.2019 r. i od 01.01.2020 r.

c) obowiązki płatnika w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS

3. Podatek od towarów i usług, w tym:

a) podatek należny i naliczony - w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS

b) zasady wystawiania faktur

c) zwolnienie z VAT dla dostaw nieruchomości, w tym zmiany (od 01.09.2019 r.)

d) biała lista podatników (od 01.09.2019 r.)

e) załączanie dokumentów do deklaracji (od 01.09.2019 r.)

f) zmiany w wymierzaniu dodatkowego zobowiązania (od 01.09.2019 r.)

g) likwidacja odwrotnego obciążenia (od 01.11.2019 r.)

h) obowiązkowa podzielona płatność (split payment) i sankcje za jej niestosowanie

i) zmiana zasad stosowania odpowiedzialności solidarnej sprzedawcy i nabywcy za nierozliczony VAT (od 01.11.2019 r)

j) możliwość wystąpienia o wiążącą informację stawkową (od 01.11.2019 r.)

k) faktury dotyczące sprzedaży potwierdzonej paragonem, który nie zawiera numeru NIP - sankcje (od 01.01.2020)

l) podatek VAT w aspekcie najnowszego orzecznictwa oraz interpretacji KIS

4. Inne zmiany, w tym w pozostałych podatkach od 01.01.2020 r.

 

Szkolenie poprowadzi Ewa Hrebin – ekonomistka, biegły rewident, doradca podatkowy, lustrator, autor artykułów w miesięczniku Rachunkowość, wieloletni wykładowca tematyki związanej z systemem podatkowym. 

Koszt uczestnictwa w szkoleniu wynosi 430,50 zł* brutto i obejmuje: 8 godzin dydaktycznych, komplet materiałów szkoleniowych i pomocniczych, konsultacje poszkoleniowe, serwis kawowy i lunch. Liczba miejsc jest ograniczona.

*Możliwe do uzyskania rabaty:

- za opłacone w terminie składki na Krajową Radę Spółdzielczą (konieczność przesłania kopii terminowej wpłaty składki) - cena z rabatem: 418,20 zł brutto,

- za zgłoszenie na wyżej wymienione szkolenie min. trzech uczestników z jednej spółdzielni - cena z rabatem: 405,90 zł brutto,

- w przypadku spełnienia obu powyższych warunków - cena z rabatem: 393,60 zł brutto.

 

Wpłaty prosimy dokonać na nasze konto: 

Krajowa Rada Spółdzielcza

Bank PeKaO S.A.

64 1240 6247 1111 0000 4977 9727

z dopiskiem: szkolenie 7 listopada

  

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY (POBIERZ)

Zgłoszenia na wyżej załączonym druku należy przesłać do dnia 31 października 2019 r. na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., pocztą tradycyjną lub faksem pod nr 22 827 43 21 dołączając kopię przelewu. Faktury VAT prześlemy pocztą. Pisemną rezygnację przyjmujemy na siedem dni przed terminem szkolenia i zwracamy przelaną kwotę. Po tym terminie zwracamy 50% wpłaconej kwoty.

Krajowa Rada Spółdzielcza zastrzega sobie możliwość odwołania szkolenia z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób.

Kontakt z zespołem do spraw szkoleń w Krajowej Radzie Spółdzielczej: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 22/ 827 45 25, 596 45 13

KONTAKT

Krajowa Rada Spółdzielcza
ul. Jasna 1
00-013 Warszawa

e-mail: krs@krs.com.pl
sekretariat tel.: 22 827 13 16, 22 59 64 500

centrala tel.: 22 59 64 300

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 - 15:30.

 

Kontakt z Archiwum Krajowej Rady Spółdzielczej:
tel. kom. 536 281 663
e-mail: archiwum@krs.com.pl
Archiwum udziela informacji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach: 11:00 - 13:00.

 

PARTNERZY

 

 

   

 

Copyright by Krajowa Rada Spółdzielcza

Projekt i wykonanie